Verkeersveiligheid Schoolgaande Jeugd Sint-Martens-Bodegem <-> Ternat

Intro
De werkgroep “Verkeersveiligheid Schoolgaande Jeugd Sint-Martens-Bodegem <-> Ternat” is opgericht op 19 september 2023.

Doelstelling en werkwijze
De werkgroep wenst op een structurele en constructieve manier bij te dragen aan het maximaal verkeersveilig maken van de door de schoolgaande jeugd (dagelijks +/- 100 jongeren) gebruikte fietsroutes vanuit Sint-Martens-Bodegem naar Ternat (en terug). Het gaat om de routes (SMB-> Ternat):
  1. Via Dorsplein SMB – Ternatstraat – Dilbeeksesteenweg – Bodegemstraat – Keizerstraat – August de Feyterstraat – Kouterweg (de kortste en meest gebruikte route, maar op dit moment eigenlijk de onveiligste)
  2. Via Dorsplein SMB –  Ternatstraat – Dilbeeksesteenweg – (kort) Bodegemstraat – Pangaardenstraat – Monnikstraat – Baron Liebaertstraat – Terlindenstraat – August de Feyterstraat – Kouterweg (de op dit moment minst gebruikte route, maar potentieel de veiligste)
  3. Via de toekomstige fietssnelweg tussen SMB en Ternat (nog niet aangelegd)
  4. Via diverse plaatsen uit SMB langs de Brusselstraat – Statiestraat – Van Cauwelaertstraat
De werkgroep wenst dit te doen door structureel overleg op te starten met de bevoegde burgemeesters en instanties.

Samenstelling
De werkgroep bestaat momenteel uit 5 leden: Jan Degroote, Rik Lintermans, André Mertens, Ann Poffyn, Jules Van der Perren en Tomas Velghe (aanspreekpunt).

Reeds verrichte werkzaamheden
  1. Sept-Dec 23: Oprichting werkgroep en organisatie werkzaamheden (OneDrive en Whatsapp)
  2. Brief van 18-Dec-23 op wo. 19-Dec-23 verstuurd naar burgemeesters Michel Vanderhasselt (Ternat) en Willy Segers (Dilbeek), met vraag tot opstart structureel overleg en het nemen van maatregelen op korte termijn (raadpleeg hier de brief)

Interesse of suggesties?
Alle suggesties om de verkeersveiligheid voor de schoolgaande jeugd vanuit SMB naar Ternat te verhogen, zijn welkom bij ieder lid van de werkgroep. Iedereen die wil deel maken van de werkgroep (u wordt met open armen ontvangen), kan Tomas contacteren, via tomas.velghe@hotmail.be of 0478/34.43.34.

Nog geen berichten

Inwoners