Dorpsraad maakt vliegende start met nieuwjaarsreceptie

04/02/2023

Na twee jaar inactiviteit door de coronacrisis, was de Bodegemse Gemeenschapsraad toe aan verandering. De raad besloot om de naam te veranderen naar de Bodegemse Dorpsraad en nieuwe impulsen en dynamiek in te brengen. Het doel van de raad is om de samenstelling uit te breiden en te actualiseren door nieuwe verenigingsvormen, zoals wijkraden en geïnteresseerde burgers, te betrekken.

Volgens interim-bestuurslid Luc Zelderloo wil de Bodegemse Dorpsraad zijn rol als vertegenwoordiger van de Bodegemse gemeenschap versterken ten opzichte van het gemeentebestuur en andere officiële instanties. Daarnaast wil de raad ook bijdragen aan de sociale cohesie door activiteiten te organiseren en nieuwe inwoners te verwelkomen en informeren.

Tijdens de presentatie van de Dorpsraad in Trefcentrum Solleveld, werd een afsprakennota ondertekend door Dilbeekse burgemeester Willy Segers (N-VA) en zo’n 250 geïnteresseerden. De afsprakennota bevat onder meer een engagement van de gemeente om de Dorpsraad te betrekken bij de beleidsontwikkeling van projecten die Sint-Martens-Bodegem aangaan.

De verenigingen en de inwoners hebben tijdens de receptie nog onderling contact kunnen leggen en hun werkingen beter kunnen uitleggen aan alle aanwezigen. Hierdoor konden geëngageerde inwoners hun ook aansluiten bij de Bodegemse Dorpsraad.

Voor sfeerbeelden kan je terecht op de Facebook Pagina: https://www.facebook.com/profile.php?id=100088979871817&sk=photos_albums